tiistai 12. kesäkuuta 2012

Ti 12.6.

Tänään 20km, 1h 37min

Ap: kevyt 6.2km, 31:58, 5:07/km.

Oli niin hieno aamu, että piti kokeilla pientä lenkkiä. Reisissä painaa vielä sunnuntain pitkä lenkki, mutta kyllä se siitä.
Saa nähdä kuinka vk kulkee illemmalla...

Ip: vr2 + vk 7.6km (3:55/km) + vr4 (yht. 14.1km), 1:05:03, 4:37/km.

Vk-treeni Kangasalla. Jaha oli järjestänyt perinteisen kesäjuhlan maaseudulla ja juostiin pienellä porukalla alkuun vk-treeni. Verkkojen jälkeen sahattiin tasaista noin 2.5km asfalttipätkää edestakaisin. Tämä toteutus mahdollisti eri tasoisille juoksijoille eri vauhteja ilman, että porukka pahasti hajosi.

Minulle riitti kolme pätkää, eli 7.6km siellä porukan hännillä. Meno tuntui itse asiassa aika hyvältä ja jalat olivat ihan OK kunnossa. Alkuvauhti oli koko porukalla tasan 4min/km ja siitä kiihdyteltiin vauhtia, jotkut enemmän ja jotkut vähemmän. Minä juoksin tuon oman pätkäni jahan kanssa samaa vauhtia, mutta jaha jatkoi kuin juna vielä minun lopetettuani. Minulle keskivauhdiksi tuli 3.55/km. Olisin varmaan pystynyt rutistamaan vielä kymppiin asti, mutta kyllä tuo jo meni ana-kynnyksen yli, joten rasitus olisi ollut aika kova.

Keskisykkeeni oli vk-pätkällä 163, mikä on ihan OK, mutta lopussa syke oli jo 177, eli jotakuinkin maksimi. Kyllä kyky ylläpitää reippaampaa vk-vauhtia on huonolla tasolla! Toivottavasti harjoittelu sitten heinäkuussa alkaa purra tuohon ongelmaan, mutta hieman olen huolissani, kun onhan sitä harjoiteltu nytkin jo aika paljon.

Lenkin päälle saunat ja makkarat. Suuret kiitokset taas jahalle ja koko muullekin porukalle mukavasta illasta!

Ei kommentteja: