torstai 4. syyskuuta 2014

To 4.9. – 700W, 3min 15s

Tänään 11km, 55min

Ap: lepo.

Nukuin klo 7.15 saakka! Enpä muista koska olisin viimeksi herännyt näin myöhään. Lenkille ei siis ehtinyt millään.

Ip: 11.2km, 55:26, 4:57/km.

Iidesjärven kierto pidennyksillä. Kahdessa vuorokaudessa olivat jalat sen verran palautuneet, että sain lenkin tehtyä. Kun tuosta lenkistä ei kaunista ilmaa lukuunottamatta paljon positiivista kerrottavaa ole, niin keskityn ihan toiseen aiheeseen.

Jonkin aikaa sitten täällä blogissa paljastin uuden kokkausharrastukseni ja annoin täydellisen reseptin kananmunien keittoon, ja sen jälkeen minua on painostettu paljastamaan lupaamani Chicken Vindaloo resepti. Jaetaan nyt sitten hyvää maailmalle.

Kuten varmaan useimmat tietävät, niin Chicken Vindaloo on intialainen Mumbain alueelta peräisin oleva curry-ruoka, jolla on monivaiheinen historia. Olen nyt tänä vuonna syönyt tuota herkkua varmaankin 100 kertaa, joten olen melkoinen asiantuntija. Olen optimoinut valmistuksen kaikkia parametreja ja itse valmistusprosessia huippuunsa. Uskoisin, että minulla on nyt se optimaalinen resepti.

Esim. täällä on resepti, jossa valmistus kestää 1h 10min. Minä olen lukuisten experimenttien jälkeen päätynyt optimiin, joka on 3min 15s. Oikea lämmitysteho mikrossa on tuolloin 700W. Pitkään uskoin, että 850W on parempi, mutta hitaampi kypsytys säilyttää aromit paremmin. Tuo linkkini resepti keskittyy kaikenlaisiin epäolennaisuuksiin, kun oikeasti hyvälaatuisia raaka-aineita saa valmiina kaupasta ja hankalammat valmistusvaiheet on helppo skipata. Itse suosin Atrian kuvassa olevaa 350g pakkausta, jossa parhaat raaka-aineet on kätevästi pakattu yksiin kansiin. Nopea ja tehokas resepti! Lisäksi ei tarvitse liata astioita, kun ruokailla voi samasta valmistusastiasta. Jos haluaa tehdä romanttisen illallisen kahdelle, niin siihen kyllä kuluu siis 6min 30s, ja kattausta voi tehostaa vaikkapa kynttilöillä. Suosittelen!

Ei kommentteja: