lauantai 25. kesäkuuta 2011

La 25.6. - Juhannusliikuntaa

Tänään 19km, 1h 44min.

Ap: kevyt 9.7km, 54:51, 5:38/km + pyöräily 113km.

Päätin nyt aamulla kokeilla, että miten hiljaa pitää juosta ppp-tyylillä siten, että syke pysyisi sellaisena normaalina pk-sykkeenä (noin 130). Tulos on tuossa yläpuolella, eli vauhti 5:38/km toi keskisykkeen 131. Ilmeisesti minulle sopivin juoksumatka on sitten esim. 24h-juoksu, eli silloinhan tuo oli sellainen kisavauhtia selvästi kovempi harjoitus.

Ja jos sitten en pärjää edes vuorokautta pitemmillä ultrilla, niin pitää kai ryhtyä suunnistukseen. Tuolla minun vauhdillani on aika vahvoilla esim. Jukolassa, jossa parhaat joukkueet ekalla osuudella pääsivät 6min/km-vauhtiin. Minähän olen Lastenojanvuorella viime vuonna kokeillut emitin kanssa juoksua ja leimaamista, eikä se hidasta vauhtia käytännössä yhtään. Lisäksi tuo minun lenkkireittini on ihan suhteellisen mäkinen, joten tuskinpa siitäkään suunnistusreiteillä paljon lisää aikaa tulee. Jos vaikkapa Jukolassa on vielä sen verran mäkisempää, että vauhti hidastuu 30s/km, niin kyllähän silti varmaan johonkin sijoille 20-30 pitäisi olla mahkut.

No, aamulenkin jälkeen lähdin kuluttamaan aikaa pyörälenkille. Ensin Markuksen kanssa Kangasalan-Ruutanan suunnalla peruspyöräilyä, jossa mukana 3-4 lyhyttä vetoa. Tai Markushan ne veti ja minä sinnittelin peesissä. Mukavasti syke nousi ja pysyin jopa kyydissä yhtä ylämäkivetoa lukuunottamatta. Markus suuntasi sitten kotiin ja minä jatkoin hyvin rauhalliselle Kanuunalenkille Viitapohjaan ja Kämmenniemeen. Ei tuota ajelua oikein treeninä voi pitää, mutta pysyinpähän ainakin poissa keittiöstä sen aikaa.

Ip: pk 9.7km, 49:04, 5:02/km.

Illalla piti vielä kiduttaa väsyneitä jalkoja ja juosta tuttu kymppi. Syke taas koko ajan vk:lla, mutta pakkohan tällainen lenkki on merkata pk-harjoitukseksi.

Ei kommentteja: