tiistai 3. helmikuuta 2015

Ti 3.2. - Maratonvauhtista

Tänään 21km, 1h 32min

Ap: vr2 + 3 x 5000m / ~10min + vr2, 1:31:30, 4:21/km.

Lähdin aamulla suunnitellusti Markon kanssa Pirkkahallille vk:ta tekemään. Oma speksi oli 3 x 5000m @ 3.54/km ja toteutus 19.37, 19.30 ja 19.29. Ei huono.

Markokin tajusi hallilla, että minulla oli paljon mukavampi speksi kuin hänellä. Minä kun sain aina välillä pysähtyä lepäämään. Niinpä Marko fiksusti lähtikin mukaan samaan treeniin. Vuorovedolla aikakin kului hyvin, kun pystyi miettimään aina seuraavaa vaihtoa.

Olin nukkunut huonosti ja jalat eivät muutenkaan olleet hyvässä vireessä vasemman reiden kirratessa vastaan. Mutta kyllähän vedot silti onnistuivat, kun juoksi vaan. Vaikka vire ei ollut hyvä, niin tuossa siis tuli mukavasti 15km maratonvauhtista letkeää läpsytystä. Ja ennenkuin kukaan kuolee nauruun tuosta maratonvauhdista, niin selvennän: Tarkoitan tietenkin maratonvauhtia silloin, kun juoksen omalla tasollani. Valitettavan usein on viime aikoina tullut juostua jonkun muun tasolla. Olen kuitenkin urheiluselostuksista oppinut, että tuo ongelma väärällä tasolla suorittamisesta on hyvin yleinen.

Kovan lenkin päälle sitten palju ja myöhemmin vielä hieronta. Toivottavasti jalat näillä keinoilla saatiin taas kuntoon, joskin onhan minulla torstaina vielä fysioterapia.

Ip: hieronta 45min.

Ei kommentteja: