tiistai 29. lokakuuta 2013

Ti 29.10.

Tänään 17km, 1h 23min

Ap: vr 3.3km, 16:21 , 4:57/km.

Aamulla pieni verkka, että sai hien pintaan. Vähän oli tarkoitus herätellä jalkojakin, kun illaksi oli suunnitelmissa kovempi veto.

Ip: 13.2km (sis. kova 4.2km), 1:06:57, 5:05/km.

Suolijärven ympäri täysillä. Esi-Teivocup jäi välistä lauantaina Jämin takia ja olin päättänyt korvata sen testillä Suolijärvilenkillä. Koko päivän töissä pelkäsin ja jahkailin illan testiä. Monta kertaa jo keksin tekosyyn miksi en sitä juoksisi. Olen kuitenkin jättänyt jo pitkän aikaa kaikki kovat treenit pois ja keskeyttänyt niin monta reipasta harjoitusta, että tilanne on toivoton kehittävän treenin kannalta. Sainkin itselleni vakuutettua, että jos en tätä testiä nyt tee, niin voin yhtä hyvin unohtaa tavoitteellisen harjoittelun. Voimaa piti silti hakea pariinkin kertaan idoli-Shanian musiikista, etten olisi ihan luovuttaja (no, myönnetään, että Shania-motivaatiossa on merkittävä visuaalinen elementti;-)

Kierros kesti 16:52, mikä oli tyydyttävä tulos. Olin asettanut kelvollisen rajaksi 17min. Juoksu tuntui rennolta alussa ja jalat olivat hyvässä kunnossa. Kunto ei vaan kestä tuon parempaa aikaa ja hyydyinkin viimeiseen mäkeen selvästi.
Ennätyskunnosta (16:05) olen siis tietenkin kaukana, mutta ei se loppuelämän tavoitteena oleva 16min alitus totaalisen mahdottomalta tunnu. Ensi keväänä se on pakko mennä!

Huomenna sitten lepoa, kun juoksuoppaissa määrätään lepo kovan treenin päälle.

Tänään vihdoin tuli Youtubeen VO2-ohjelma Härkätieultrasta. Olisihan se ollut kiva nähdä telkkaristakin, varsinkin kun olin päässyt linssiluteeksi monta kertaa...

Ei kommentteja: